20100511

I det privata Sverige är mina läppar tassar

Konsekvenserna av privatiseringen... Nu kan jag inte köpa försvarets hudsalva utan får köpa Tass-salva... Så var tog min valfrihet vägen? var tog mångfalden vägen?


         Gick in på det lokala apoteket för att förnya min dos av försvarets hudsalva. Men den fanns inte längre på det privata alternativet i Vimmerby, eller det enda alternativet i Vimmerby. Nu var den ersatt med Tass-salva. Den skyddar och mjukar upp tassar. Så enligt det privata alternativet har mina läppar blivit tassar. Undrar stilla vad min fru ska säga ikväll när hon får pussa ett par tassar istället för mina, av försvarets hud-salva, lena läppar?
       Kära borgare ute i den vida världen var blev det bättre för mig. Vari ligger förbättringen i att mina läppar blev tassar?

Hittade lite klokhet här. Mer läsning finner ni här: RödgGrön och NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar.

Intressant?Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,