20110206

Den gitarren gillade jag.

Gary Moore är död. Han var en av de få gitarrnissar som jag gillade. Växte upp med hårdrock och gillade det. Men dessa solon från gnisslande gitarrer hade jag svårt för innan jag fick höra Gary Moore. 

        Det var rätt så sent som jag upptäckte honom. Genom en låt på topplistan sprang jag och köpte en cd med honom. Nu är det slut på hans riff. Det enda som återstår är fantastisk musik som jag kommer bära med mig. Det var ett tag sedan som jag lyssnade på honom men det är dags att plugga in skivan igen och minnas. Minnen från tiden då jag träffade min älskade.



Media: Ab, Ex, Ex2, SvD, DN.
Bloggat:  Kulturbloggen och Nicke Grozdanovski på samma gitarr
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Glöm inte den Öppna Kriskommissionen. Intressant?Läs även andra bloggares åsikter om , ,