20120306

Leve vapenexporten som jag hatar... Va svårt det kan bli i realpolitiken


Vet inte vad jag ska tycka om frågan kring vapenfabriken i Saudiarabien. Samtidigt som ryggmärgen skriker nej så läser jag Johan Westerholm som på ämnet ger en bild kring valet av djävul. Skit vad frågan som kan verka så enkel ställer till det om man drar det ett varv till.

         En fråga som i första läget var öppet mål på att mosa regeringen och hemliga avtal. Frestande måste sägas men sedan läser jag herr Westerholm (som jag håller högt kring dessa frågor) och frågan är om den socialdemokratiska regeringen då gjorde rätt och den nuvarande (eller delar av den) fortsätter på den inslagna vägen som handlar om att få en slags terrorbalans i en osäker region. Sedan så är frågan om fabriken är rätt eller att vi levererar vapen. Nä vad fan måste jag tycka i denna fråga också eller kan jag bara skriva ut mina tvivel och låta det vara så... Ja så får det bli och så får de som kan mer om frågan tycka mer än jag... Men lämna då skenheligheten utanför och tänk på vad ni reser på semester och vilka varor som ni köper...

Media och bloggat: SR/Ekot, SR 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, DI, Dagens Arena 1, 2, Nyheter24, SVT 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10TV 4 News, SvD 1, 2, 3, 4, 5DN 1, 2, 3, 4, 5, Ab 1, 2, Expr 1, 2, 3, Sara Gunnerud, Ulf Bjereld, Martin Moberg, Tokmoderaten.
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,