20120323

Smör, Olja och Carl Bildt lika med glida vidare


Sudan, olja och Carl Bildt. Det smakar inte bra och det känns väldigt strävt. Och nu bilden av barnen… Man kan säga att vinet, eller var det oljan denna fredag smakar unket. Och mitt i smeten står en tyst statsminister och inte säger ett pip om sin utrikesministers havanden… Det hjälper inte att ta fram dammsugaren skiten är kvar.

           Peter Johansson ställer ett antal relevanta frågor som jag ansluter mig till. "Carl Bildts funktion i Lundins styrelse var att ge råd och kunskap just i denna situation. Hur reagerades Bildt när han konfronterades med Lundins situation i Sudan?
  • Vilka råd gav Bildt?
  • Vad visste Bildt?
  • När visste Bildt?
      Men om svaren på kommer komma är jag inte så säker på. Utrikesminister Carl Bildt är en politiker som behärskar smörets funktion väl och med det kommer glida vidare i livet utan större problem. Jag gillar inte det men...

Media: Ab, Exp, DN,
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,