20120316

Vem ska ersätta Reinfeldt och vem ska ersätta mig?...

...medan en del av
oss är tröttare
Man är uppskattad!...
Så är det en sådan där dag försenat elva kaffe och för tidig lunch... Kan inte bli bra och så läser jag i Aftonbladet att det börjar grubblas på vem som ska ta över efter Reinfeldt och den självklara frågan dyker då upp. Vem ska ta över efter mig och varför skrivs det inte om det. En avgörande fråga för det politiska klimatet i Sverige. Möjligen Europa men resten av världen vågar jag inte uttala mig om...

            Vem tar vem och varför? Reinfeldt är trött och jag är också trött på Reinfeldt. Känns skönt att ha något gemensamt med statsministern trots att vi inte tillhör samma lag. Det visar på en storhet från mig och utifrån detta så blir min roll i Sverige viktig. Jag vet att få vet om det men plocka bort kossan och båset blir tomt...

             Nu var jämförelsen med en ko kanske inte så relevant men tänk er ett apberg utan apor... En fundering sittande på apberget skådande ner på er som glor. Får man hylla sig själv så okritiskt som jag gör? Självklart när ärendet är så relevant för samtidsdebatten och jag är så bra.

Så vem ersätter mig och vem ersätter Reinfeldt? 
En sak är klar, att Reinfeldt är enklare än mig att ersätta!

Media: Exp, Ab 1, 2, Expr, SvD 1, 2, HD, GP
Bloggat: Mer om Reinfeldt än mig, men får länk ändå: Martin Moberg, Roger Jönsson, Peter Johansson och sedan de som inte ser min storhet: Thomas Böhlmark bland annat
Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,