20120407

Kall öl...

För ett par år sedan satt jag ute med en kall öl och var lite svett... Nu är jag också lite svett.... Jävla snö! Så nu tar jag påsk och söker mig mot mig själv och värmen så ölen kan glida ner för min strupe... Ni får lite att lyssna på under tiden.



Avslutar med Robert Burns

Och gott öl kom
Och gott öl kom och gott öl for,
för gott öls skull har jag sålt mina skor
och satt mina strumpor i pant i en bod
- med gott öl håller jag upp mitt mod.
Sex oxar jag hade i ok för min plog,
de trivdes så tämligt och drogo bra nog
- jag sålde dem en efter en si så där,
med gott öls hjälp jag sorgen bär.
Och gott öl har gjort mig så arm som jag är
och haft mig att komma min piga för när
- för gott öls skull i stocken jag stod,
- med gott öl håller jag upp mitt mod.
Och gott öl kom och gott öl for,
för gott öls skull har jag sålt mina skor
och satt mina strumpor i pant i en bod
- med gott öl håller jag upp mitt mod.

Och om ni ska läsa något denna helg så läs Johan Westerholm!

Mer på NetRoots för progressiva bloggare och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , ,