20120605

Ballongen plockas ner?...


Inget kommer hända är slutsatsen utifrån vad Magdalena Andersson säger kring den skatteutredning som Socialdemokraterna under Håkan Juholt drog igång med Leif Pagrotsky som ansvarig. Men vad innebär dagens beslut? Kan tänka mig ett antal orsaker.

          Vet inte hur dagens information ska tolkas? Antingen var det ett av Håkan Juholts alla ballonger som skickades upp utan att ha bäring som nu Magdalena Andersson tar ner på jorden. Eller är det så att det saknas politik? Jag tror inte detta då både Pagrotsky och Magdalena har för mycket innanför pannbenet för att sätta sig i en sådan position. Till sist så tror jag det enkelt handlar om att tona ner de högst skruvade förväntingarna (särskilt inom Socialdemokraterna). Men vad som kommer presenteras får vi se. 

         Att det finns stora förväntningar på den nya ledningen i Socialdemokraterna vet vi och jag tror de sakta börjar förstå det och nu tona ner förväntningarna på område efter område. En klok strategi om ni frågar mig.

Mer på NetRoots för progressiva bloggare. Den socialdemokratiska programkommissionens blogg och Politometern med en samling med politiska bloggar. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,