20131231

Nytt år, nya möjligheter?

Så var snart 2013 slut. Ett år som personligen farit runt i mitt huvud. En ovisshet om vad jag ska göra när jag blir stor? På senhösten så landade det i att jag, nog, fortsätter i liknande spår. Men jag avgör inte utan det gör partiet och främst väljarna som ger mig signalen om jag duger och har något att tillföra.

Nyårslöften, vallöften det är dags. Men jag kommer inte ge några löften. Jag kommer fortsätta vara en socialdemokrat som går min egen väg, ibland tillsammans med massa individer och ibland med färre... Är det någon form av löfte jag ska komma med så är det att vara trogen mig själv så att jag kommer fortsätta somna tryggt på min kudde.

Inom politiken finns det två lägen som kan ge framgång. Antingen gapa och var så pass känd att partiet känner sig tvungen att ge dig uppdrag. Du blir oftast inte långlivad utan de kommer sökas vägar för att få bort dig. Den andra vägen är att sitta stil i don stol och endast räcka upp handen när de ska röstas o då på samma linjen som ledaren. Listorna i partierna börjar sakta antas och som vanlighet så är de inte så stora skillnader mot den gångna perioden. Dels på att rekryteringen är svår, men en annan del är just att det tyvärr är så få stolar som lämnas lediga för nya att ta vid. Eller bara att man kastar om bland platserna...

Idag så kommer jag ägna mig åt lathet, mat och vara i goda vänners lag. Politiken får vänta tills en bit in på nästa år. Så GOTT NYTT ÅR på er alla läsare och glöm inte att fånga lite glamour i vardagen.

 

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,